עכשיו 14

HOT תחזיר ללקוחותיה עשרות מיליוני שקלים

לאחר פשרה בגין תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת התקשורת HOT בשנת 2014,  עקב זמני המתנה ארוכים למענה של נציגי שירות, הוט תפצה את לקוחותיה בסכום שיכול להגיע ל-153 מיליון שקלים. סכום שעוד לא נראה כמותו בישראל בתביעה ייצוגית נגד חברת תקשורת בישראל.

לפני שמונה שנים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי מרכז, על ידי עו"ד אור קרבקי כנגד הוט תקשורת, בטענה שההמתנה לקבלת שירות במענה הטלפוני אורכת עשרות דקות, בניגוד לחוק הגנת הצרכן ולרישיון של HOT. התביעה הוגשה לאחר שעו"ד קרבקי הצטרף למבצע של HOT במחיר של 350 שקל לחודש, אולם לאחר כחודשיים HOT העלתה לו את המחיר באופן חד צדדי ל-520 שקל. בעקבות כך, ניסה קרבקי לפנות ל-HOT בעניין ונאלץ להמתין על הקו שוב ושוב במשך עשרות דקות כדי לבטל את החיובים השגויים, אך לא קיבל מענה מנציגי HOT.

הבדיקה של קראבאקי הראתה שזמן ההמתנה הממוצע לנציג שיענה לטלפון היה HOT עמד על 25 דקות ו-39 שניות, 5,130% יותר מהמותר לפי רישיון החברה. החריגה מזמני ההמתנה המותרים בחוק אפשרה ל-HOT להעסיק פחות נציגי שירות מהנדרש וחסכה לחברה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה. לפי התקנות HOT חייבת גם לספק מידע ללקוח לגבי מיקומו בתור וזמן ההמתנה המשוער, אך היא הפרה גם חובות אלו. HOT גם הפרה את החובה להפעיל מוקד שירות ללקוחות במשך 12 שעות ביום, והפעילה אותו כשעתיים פחות מכך.

בשנת 2017, בית המשפט המחוזי מרכז אישר את התביעה הייצוגית ובעקבות אישורה ניהלו עו"ד קרבקי ו-HOT משא ומתן ממושך בסיוע המגשר עמוס גבריאלי ורו"ח אהוד רצאבי, שהסתיים היום (ג') בפשרה. בהתאם להסכם הפשרה, כל לקוח יוכל לבחור בין זיכוי כספי מזומן לבין קבלת הטבות בשווי כספי גבוה משווי הזיכוי, ובהן שדרוג בחינם של ממירים מקליטים, מודמים מתקדמים, סטרימרים, מגדילי טווח.

בנוסף לכך יקבל כל לקוחות HOT מספר הטבות נוספות ובהן שימוש באפליקציית NEXT TV למשך חודשיים ימים ללא תשלום או חיוב, צפייה בחינם ב-KIDS VOD של HOT ובספריית התוכן "האוזן השלישית", וכן אפשרות לשדרג את מהירות הגלישה שלהם באינטרנט ללא תוספת עלות. שווי ההטבות ללקוחות HOT יעמוד כאמור על סך של כ-153 מיליון שקל, ומדובר בפיצוי הגדול ביותר שנפסק בתביעה ייצוגית נגד חברת תקשורת בישראל. מבחינה כספית, השווי תלוי בבחירה של כל לקוח באופי הפיצוי, כך שהוא נע בין 70 שקל לכמה מאות שקלים.

רוצים לדעת איך יחולק הפיצוי ואם מגיע לי גם?

בקרו בכתבה המלאה באתר "וואלה! כסף" וראו כיצד יחולק הכסף, למי מגיע הכסף ומה תגובת חברת HOT בנוגע לעניין.

לחץ כדי לדרג את הפוסט הזה!
[סה"כ: 3 ממוצע: 5]

עוד כתבות

רוקדים עם כוכבים 2024 הרשימה נסגרה

רוקדים עם כוכבים 2024: נסגרה הרשימה.

בכל שנה, תוכנית "רוקדים עם כוכבים" מצליחה לגרום לכולנו להידבק למסכים בהתרגשות, כשכוכבים מתחומים שונים נכנסים לעולם הריקודים. השנה, בקיץ 2024, ערוץ קשת 12 מתכונן