עכשיו 14

גרסת זדורוב - צל של אמת: ההכרעה

תאיר ראדה נערה בת 13 שנרצחה בחדר השירותים של בית הספר שבו למדה בנובמבר 2006. גופתה התגלתה על ידי תלמידה, חברתה שנכנסה לשירותים ומצאה את הדלת נעולה. כשהסתכלה פנימה ראתה את גופתה של תאיר מונחת על הרצפה והזעיקה את צוות בית הספר.

חקירת הרצח של תאיר הייתה מורכבת וממושכת, והיא כללה מספר חשודים ומגוון ניתוחים משפטיים ופסיכולוגיים. בתחילה חשדה המשטרה בשניים מבני כיתתה של תאיר (בגילאים 14-15) שניהם נעצרו ונחקרו. עם זאת, שני הנערים שוחררו מחוסר ראיות.

בהמשך עלה חשוד נוסף – אב-הבית של בית הספר בשם רומן זדורוב, שנחשב בתחילה לעד. זדורוב היה ידוע כמי שהיה בבית הספר בסביבות זמן הרצח, והיו לו שריטות בזרועותיו וחתך בידו. ראיות DNA שנמצאו בזירת הפשע התאימו גם ל-DNA של זדורוב.

לאחר משפט ממושך, זדורוב הורשע ברצח תאיר ונידון למאסר עולם בשנת 2010. עם זאת, הרשעתו הייתה נתונה למחלוקת, כאשר חלק מהאנשים טוענים שהואשם בטעות וכי הראיות נגדו אינן מספקות. זדורוב ותומכיו פתחו בערעורים רבים במהלך השנים, אך הרשעתו אושרה על ידי בתי המשפט בישראל.

הסדרה "צל של אמת" ששודרה לראשונה בשנת 2016 ואף שודרה בנטפליקס בשנת 2019 מעלה כמה שאלות וחששות בקשר לחקירתו ומשפטו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה.

אחד הנושאים המרכזיים שהסדרה חוקרת הוא מהימנותן של ראיות משפטיות בחקירות פליליות. לאורך המשפט הסתמכה הפרקליטות רבות על ראיות DNA שנמצאו בזירת הפשע, אשר תאמו את ה-DNA של זדורוב. עם זאת, הסדרה שואלת האם ראיות אלו פורשו כהלכה והאם גורמים אחרים, כגון זיהום, עשויים להשפיע על התוצאות.

הסדרה מעלה גם תהיות לגבי מהימנות עדות עדים, שמילאה תפקיד משמעותי בהרשעתו של זדורוב. כמה עדים טענו כי ראו את זדורוב בבית הספר בזמן הרצח, אך מהסדרה עולה כי ייתכן שהצהרותיהם הושפעו מהסיקור התקשורתי של המקרה ומהלחץ למצוא חשוד.

יתרה מכך, "צל של אמת" בוחן אפשרות של תיאוריות וחשודים אלטרנטיביים, כולל האפשרות של רוצח סדרתי אחראי לרצח תאיר. הסדרה מדגישה רציחות לא מפוענחות נוספות של נערות צעירות בישראל שהתרחשו בערך במקביל לרצח של תאיר, ומעלות שאלות האם יכול להיות קשר ביניהן.

לבסוף, הסדרה בוחנת את השפעת החקירה והמשפט על משפחותיהם של תאיר וזדורוב כאחד. מהסדרה עולה כי המקרה גבה מחיר משתי המשפחות ויצר תחושה של חוסר אמון עמוק במערכת המשפט הפלילי.

המקרה נותר אחד ממקרי הרצח המתוקשרים ביותר בתולדות ישראל, והוא ממשיך לעורר ויכוחים וספקולציות עד היום.

ביום חמישי 30.03.23 במהדורת החדשות של N12 בערוץ 12, תוצג "גרסת זדורוב" כחלק מפרויקט תיעודי של כתב החדשות ברהנו טגניה, שליווה במשך שנתיים את רומן זדורוב וקיים עמו את הריאיון הנרחב ביותר שנערך עמו - וגם הצצה נדירה אל חייו של זדורוב במעצר בביתו לצד אשתו, בנו ובני משפחתו.

ובאותו הערב (חמישי 30.03.23) ישודר בערוץ 8 בהוט וב-VOD של HOT, הפרק החמישי של הסדרה "צל של האמת: ההכרעה". כ-15 שנים לאחר שהורשע ברצח תאיר ראדה ונידון למאסר עולם, מתקבלת בקשתו של רומן זדורוב למשפט חוזר והוא משתחרר למעצר בית, משם ינהל את הקרב החשוב בחייו - הוכחת חפותו בבית המשפט. הפרק החמישי של "צל של אמת", שיוצא לאור שש שנים אחרי הסדרה המקורית, נותן לראשונה קול לאדם שכולם חושבים שהם מכירים, אבל אף אחד מעולם לא באמת שמע.

ובערוץ כאן 11 ישודר הסרט "אורות וצללים: מאבקה של א.ק". שידור מיוחד בעקבות הכרעת הדין במשפטו החוזר של רומן זדורוב. סרט המשך לסרט ''צל כבד'' על מאבקה של אולה (א''ק), שסומנה כחשודה מרכזית ברצח תאיר ראדה, באלו שעדיין רודפים אותה וממשיכים להפר את זכויותיה.

לחץ כדי לדרג את הפוסט הזה!
[סה"כ: 6 ממוצע: 4.8]

עוד כתבות

רוקדים עם כוכבים 2024 הרשימה נסגרה

רוקדים עם כוכבים 2024: נסגרה הרשימה.

בכל שנה, תוכנית "רוקדים עם כוכבים" מצליחה לגרום לכולנו להידבק למסכים בהתרגשות, כשכוכבים מתחומים שונים נכנסים לעולם הריקודים. השנה, בקיץ 2024, ערוץ קשת 12 מתכונן