עכשיו 14

כך נטפליקס מתמודדת עם תופעת שיתוף הסיסמאות בישראל

לאחר מספר שנים של ניסיון להילחם בשיתוף סיסמאות, נטפליקס החליטה שהגיע הזמן לאכוף את המדיניות שלה לגבי השימוש בחשבונות משותפים כדי לגשת למשקי בית שונים.

החברה חשפה כעת כי החל מיום שלישי בלילה, 23 במאי 2023, היא החלה לשלוח אימיילים למנויים שהיא מזהה כחולקים את חשבונותיהם עם אנשים שאינם מתגוררים באותו משק בית, תוך הצגת האפשרויות הזמינות להתקדם. החברה תפיץ את המכתב למנויים רלוונטיים ברחבי העולם, לרבות אלה בישראל.

נטפליקס החליטה שהגיע הזמן לאכוף את המדיניות שלה לגבי השימוש בחשבונות משותפים

משתפים חשבונות נטפליקס? שלמו תוספת תשלום

המייל מתחיל בהגדרת חשבון Netflix כמיועד לשימוש בתוך משק בית בודד בלבד. כל מי שמתגורר באותו משק בית יכול ליהנות מהחשבון בכל עת ומכל מקום, בין אם בתוך הבית או מחוצה לו, או אפילו בזמן חופשה, שם יוכל להתחבר מבית אחר או מבית מלון, ככל הנראה לתקופה מוגבלת.

בהתבסס על משוב משתמשים ממי שהשתתפו בניסיונות הבדיקה של החברה, נטפליקס פיתחה מספר אפשרויות חדשות עבור אלה שממשיכים לשתף את חשבונותיהם בניגוד להנחיות:

  • ניהול מכשירים: ראשית, בעל החשבון יוכל לבדוק אילו מכשירים מחוברים לחשבון שלו ולנתק את אלה השייכים למשתמשים מחוץ למשק הבית שלהם. לאחר מכן, Netflix ממליצה למשתמשים לשנות את הסיסמה שלהם כדי למנוע ממשתמשים "פיראטיים" להתחבר מחדש.
  • העברת פרופיל: לכל משתמש בחשבון תהיה היכולת להעביר את הפרופיל שלו לחשבון חדש משלו, כולל היסטוריית הצפייה, ההגדרות ותוכן "הרשימה שלי". אפשרות זו מעודדת משתמשים שעוזבים את משק הבית של בעל החשבון לפתוח ביתר קלות חשבון אישי מבלי לאבד את הפרופיל שנצבר במהלך השנים.
  • משתמש נוסף: למי שמעדיף לא לפתוח חשבון חדש לגמרי, הוא יכול לרכוש פרופיל משתמש נוסף, שיאפשר גישה לחשבון מחוץ למשק הבית של בעל החשבון. המחיר למשתמש נוסף יעמוד על 16.9 שקלים, עלות נמוכה יותר בהשוואה למנוי נטפליקס רגיל.

בעמוד ההסבר הרשמי באתר החברה מצוין כי "משתמש נוסף" יחזיק בפרופיל וסיסמה משלו, אך התשלום יבוצע על ידי בעל החשבון המקורי שהזמין אותו להצטרף. מכיוון שזו אפשרות זולה יותר, היא מגיעה עם הגבלות מסוימות.

ראשית, ניתן יהיה להוסיף רק משתמש נוסף מאותה מדינה של בעל החשבון, ולא ממדינה אחרת. משתמש נוסף יוגבל לסטרימינג במכשיר אחד בלבד, והוא לא יוכל להחזיק יותר מפרופיל אחד או להיכנס כפרופיל ילדים.

האימייל הנשלח למשתמשים מתמקד כרגע רק באפשרויות הזמינות למנויים לאבטח את חשבונותיהם ולעמוד בהנחיות של נטפליקס לגבי שיתוף סיסמאות. כדי למנוע אזהרות ואיומים ספקולטיביים, החברה עדיין לא חשפה מה יקרה למשתמשים שימשיכו לחלוק את חשבונותיהם עם משתמשים מחוץ למשקי הבית שלהם.

בפברואר פרסמה נטפליקס הצהרה אסרטיבית במיוחד באתר הרשמי שלה בנוגע לשימוש לא מורשה בחשבון, לפיה היא תעקוב אחר כתובת ה-IP של המשתמש ותדרוש מבעל החשבון להיכנס מהבית הראשי שלו פעם ב-31 יום, אחרת החשבון יהיה חָסוּם.

לאחר שיצרה סערה ברשתות החברתיות, נטפליקס הסירה את ההצהרה והבהירה כי לא מדובר במידע רשמי. נכון לעכשיו, החברה לא ציינה את תוכניותיה לגבי מי שמפר את הכללים והאם חשבונותיהם אכן ייחסמו.

לחץ כדי לדרג את הפוסט הזה!
[סה"כ: 5 ממוצע: 4.4]

עוד כתבות

רוקדים עם כוכבים 2024 הרשימה נסגרה

רוקדים עם כוכבים 2024: נסגרה הרשימה.

בכל שנה, תוכנית "רוקדים עם כוכבים" מצליחה לגרום לכולנו להידבק למסכים בהתרגשות, כשכוכבים מתחומים שונים נכנסים לעולם הריקודים. השנה, בקיץ 2024, ערוץ קשת 12 מתכונן